Pàgines

dilluns, 5 de novembre del 2012

Ruta 13/08/12

Ubicació: 12140 Albocàsser, Castellò, Espanya
Albocàsser - Font de la Tosca - Les Deveses - Rest. Barreda - Llacuna - Albocàsser

Després d'un temps sense publicar i amb algunes rutes fetes que ficar, comencem per la que vaig fer junt al meu germà el dia 13 d'agost. Vam sortir d'Albocàsser direcció a la Font de la Tosca passant abans a prop de l'Ermita de l'Esperança per veure si la pujada es feia menys pesada. En arribar a la Font de la Tosca, fem un glop d'aigua, reomplim les botelles i valorem quin camí agafar. Finalment creiem que es millor agafar la carretera que puja fins la Sarratella ja que ens queda per davant un grapat de quilòmetres per terreny desconegut. I coneixent l'experiència del divendres anterior ens feia por fer massa tard.

La pujada per la carretera fins al entrador del camí que ens portarà fins les es fa llarga i cansada, però tirem amunt amb ànims. Les vistes son boniques i tenim temps per observar el paisatge gràcies al ritme lent al que pugem una mitja de 13 km/h. En arribar al camí parem un moment a fer un mos i arreglar una punxada.

En aquest punt planegem una mica abans de començar la baixada tota integra per camins de terra en prou bon estat encara que algun tram hi havia bastanta pedra solta. Vam parar un parell de cops per fotografiar el paisatge amb bonics penya-segats que impressionaven.  A part d'un parell de pujades la resta hi ha que anar amb compte de no agafar massa velocitat i controlar la bici per no tenir cap ensurt. En la part final del descens girem a l'esquerra per un camí asfaltat que comença amb una pendent prou pronunciada, que acaba en un gir a l'esquerra creuant per sobre del barranc, on hi ha que vigilar bastant ja que el camí no es massa ample.

Finalment arribem al Restaurant Barreda on creuem la CV-15, tornem planejant pel costat de la rambla per camins amb trams asfalts i de terra. Passem pel costat de la Llacuna i pel camí vell de Sant Pau arribem a Albocàsser.

Pujada final a la Font de la Tosca

Penya-segats vists duran la baixada