Pàgines

Ruta 10/08/12

Ubicació: 12140 Albocàsser, Espanya
Albocàsser - Mas del Tartamut - Sant Joan de Nepomucé - La Calçà - Albocàsser

Hem sortit aquest matí per pujar fins al Mas del Tartamut continuar fins el Mas de la Calçà i baixar per la sendera. La pujada bastant dura, pujant gran part a peu, el tram que transcorre del Mas del Tartamut fins a Sant Joan de Nepomuceno bastant ciclable a part el ultim tros d'assegador que es bastant empinat, després comença la baixada fins al Mas de la Calçà per ciment i pista en bones condicions. Finalment agafem la sendera de baixada bastant tècnica amb escalons, i arribem al camí que ens porta ja fins les proximitats d'Albocàsser.

Hem sortit una mica tard per fer aquesta ruta en un dia solejat, sortim pel camí de la torre de la Falsà, uns metres després de passar pel costat de la torre, ens desviem a l'esquerra i continuem el camí amb alguna pendent forta, fins on comença la sendera. Els primers metres els fem sobre la bici, però al poc tems ja comencem a fer trams a peu. Decidim pujar a peu fins quasi a la part final que la sendera va planejant en bones condicions fins arribar al Mas del Tartamut. Aquí fem un descans a l'ombra d'una pared per fer un mos i reprendre forces després d'una pujada més dura del que esperàvem.

Continuem un tram que va planejant amb una mica de pujada fins arribar a les proximitats de Sant Joan de Nepomuceno, on trobem una curta baixada però divertida i a continuació una pujada prou empinada que fem a peu, parant a meitat a l'ombra duna sabina, aquest assegador surt a un camí cimentat a pocs metres de l'ermita, pugem fins allí on fem una parada tècnica, que ens serveix per fer unes fotos i descansar per la baixada.

La baixada fins al Mas de la Calçà es per asfalt amb uns metres de camí en bon estat. En arribar al mas, ens desviem cap a l'esquerra per una baixada que comença prou empinada empedrada, amb petits escalons. Parem a una font per refrescar-nos i beure una mica. Continuem la baixada per la sendera amb molts escalons però es pot fer tota a sobre de la bici, si tens una bona tècnica, jo vaig baixar uns metres de la bici, però la resta la vaig poder fer a sobre. Finalment arribem al camí per dirigir-nos cap Albocàsser directament.

Sendera de pujada al Mas del Tartamut

Sant Joan de Nepomuceno

Sendera planejant cap a Sant Joan de Nepomuceno

Mirada arrere quasi arribant a Sant Joan de Nepomuceno

A 937 metres d'altura

Mirant arrere al inici de la baixada amb la font a la dreta

Baixada complicada
Magnifiques vistes de la barrancada