Pàgines

06/08/13 - Tormassal

Ubicació: Albocàsser, Castelló, Espanya
Albocàsser - Tormassal - Mas de la Moleta - Albocàsser

He sortit de casa per intentar pegar la volta al la muntanya del Tormassal per un camí que havia estat mirant per internet, la veritat que ha estat molt be la ruta. Variada amb pujades, baixades, boniques vistes, camins de terra, altres d'asfalt ... en definitiva una mica de tot. Això si, per sort he sortit a les 19, quan ja comença a baixar el sol, per que no hi ha cap ombra en tot el recorregut.

La sortida es per asfalt i comença en una forta baixada, després planejant fins al encreuament amb el camí de terra a l'esquerra que es dirigeix cap al Tormassal. Aquest camí comença pla, però als pocs metres comença la pujada que es bastant empinada, jo he fet alguns trams a peu i altres a sobre de la bici, el camí esta prou conservat encara que hi ha trams amb malesa i altres amb pedra solta.

Un cop a dalt, comença una baixada en la que es pot anar a un bon ritme, fins un revolt en el que inicia una pujada sobre lloses de roca al costat d'uns bancals d'ametllers. Per continuar hi ha que creuar pel mig d'un bancal abandonat amb molta malesa seguint les rodades de vehicles per afrontar uns petis desnivells tant de pujada com de baixada, que jo he superat amb facilitat.

A continuació el camí va descendint poc a poc durant més de 2 quilòmetres, amb algun que altre curt coll, que no trenca massa el ritme. A partir del Mas de la Moleta la pista te millor qualitat on he pogut augmentar el ritme, que sols he interromput per una persona que corria i pel encreuament on comença l'asfalt. A les proximitats del camp de futbol hi ha un tram de terra que l'únic que fa es embrutar de pols la bici, i ja finalment arribem a Albocàsser.

Vistes durant la pujada

El cim del Tormassal

Panoràmica durant la baixada amb el Montegordo a l'esquerra