Pàgines

Ruta 23/06/12

Ubicació: 12500 Vinaròs, Espanya
Vinaròs - Les Cases d'Alcanar - Sant Carles de la Ràpita - Foradada - Ulldecona

Vam sortir de Vinaròs per anar fins a St. Cales de la Ràpita, i fer un intent de pujar a les muntanyes pròximes a la Foradada, però en principi sense intenció de pujar fins a dalt. Però la cosa es va fer més grossa del que esperàvem i finalment vam fer la pujada completa, encara que la pitjor part va ser la baixada.

Sortim direcció Sant Carles de la Ràpita per la costa nord, creuant el Riu Sènia fins a les Cases d'Alcanar, després passem per algunes cales de pedra per arribar a la platja de la fàbrica del ciment, després d'aquesta platja agafem la carretera uns quilòmetres. Uns metres abans del càmping Els Alfacs ens desviem a la dreta per un petit carrer que porta a la vora del mar, on continuem per una sendera, qui diu sendera diu mig metre de ciment que hi ha entre les finques i les roques. Ens dirigim fins Sant Carles de la Ràpita bordejant el mar tot el possible, una vegada allí busquem lloc per fer un mos.

Després de reposar forces creuem la població per sortir direcció a la Foradada per fer algun tram de sendera i veure com es el terreny. Una volta fora de la Ràpita, comença la pujada els primers metres ja comencen amb un desnivell que cansa, però una volta agafes el ritme es qüestió de paciència, una volta creuada la Nacional 340, ens queden uns tres quilòmetres i mig de pujada per asfalt fins al aparcament on la gent que puja a la Foradada deixa els vehicles.

Una mica cansats però amb ganes de fer senderes anem seguint les indicacions que trobem per pujar la sendera principal, els primers metres ens trobem alguns senderis-tes que ens miren una mica estranyats al veure'ns amb les BTT, inclús ens comenten que es complicat pujar. Però nosaltres no en fem cas i continuem amunt, una mica a sobre de la bici, un altre amb ella al coll, anem acumulant metres, però no es fan molt pesats, ja que el paisatge es bonic i els arbres ens protegeixen del abrasador sol, però hi ha que dir, que es complicat trobar cobertura del mòbil.

Hi ha bastants indicacions i cartells informatius sobre la fauna i flora de la zona, poc a poc ens adonem que hem fet un quilòmetre i mig d'un total de tres sisens que consta l'ascens, en aquest punt es on som conscients que sense pensar-ho massa finalment pujarem fins al cim. Estant a la Font del Burgar mirem un panell informatiu per buscar la millor ruta per a continuar, omplim una de les ampolles buides amb l'aigua fresca que raja i després de refrescar-nos una mica el cap seguim la ruta escollida. Durant uns quants metres el paisatge continua igual, fins a un punt on les carrasques es queden arrere i es fan protagonistes les argelagues, que obrin el camp de visió però no protegeixen del sol, cosa que en aquell moment no ens molesta massa. Mirant les indicacions veiem que sols ens falten nou-cents metres pel que fem un últim esforç per arribar-hi. Ja a dalt  tot l'esforç es veu recompensat amb unes magnifiques vistes i l'ombra de la pròpia roca. Aprofito per fer totes les fotos que puc, ja que son la vora de les tres de la vesprada, hi ha fam ja que sols portem dins l'estomac un petit entrepà que hem fet per esmorzar i algunes pastes que portàvem a la motxilla.

Per baixar triem baixar direcció Ulldecona ja que pensem que al ser més pla el descens podrem fer-lo a sobre de la BTT pràcticament tot. Greu error, ja que el descens amb bici per aquesta sendera es molt complicat, ja pràcticament des de l'inici, però pensem que poc a poc anirà millorant. Segon error, les coses son com son, i no milloren per art de màgia. Les forces comencen a fallar, junt a la moral baixa metre a metre el que fa que cada volta tinguem menys ganes de pujar a sobre de la bici per avançar. No trobem cap ombra en més de dos quilòmetres i mig, el que no ajuda gens als nostres ànims, la baixada més que un plaer s'ha acabat convertint en un calvari, que ens lleva les ganes de sortir a explorar nous camins en molt de temps. Finalment podem recórrer a sobre de la bici uns metres de sendera i després camins de terra i asfaltats fins arribar a la vora de l'autopista. On amablement han vingut a buscar-nos ja que durant la baixada ens hem comunicat amb la família, ja que sent les cinc de la vesprada, no tenim ànims ni forces per tornar a sobre de la BTT fins a Vinaròs.

Aquí vull agrair la companyia grata del qui hem va acompanyar en aquesta ruta, i qui ens va tenir que venir a buscar, gràcies.

Gaudint de la platja

Esmorzant

Comença la pujada per asfalt

Buscant La Foradada amb la vista

Principi de les senderes

Cada volta, es compliquen més

Font del brugar, aigua molt fresca

Una de les últimes hombres

La Foradada

Sant Carles de la Ràpita

Al fons, Vinaròs

Aquí teniu la ruta per si vos interessa: RUTA 24/06/12
Temps en BTT: +/- 8 h incloent esmorzar i descansos
Distància recorreguda:  +/- 40 km

1. Ni comentari, ni me gusta, ni la vull recordar...
    va ser una pesadilla!!!
    però amb aigua jo repeteixo!!!