Pàgines

Ruta 28/07/12

Ubicació: 12500 Vinaròs, Espanya
Vinaròs - Sant Jordi - Font de la Salud - Traiguera - Vinaròs

Vam sortir per pujar fins a la Font de la Salud, fer alguna sendera per allí dalt, i en baixar esmorzar tots plegats. En resum va ser una pujada accessible, la baixada vam fer pràcticament tota a sobre de les BTT excepte uns tres punts on vam trobar uns obstacles massa complicats per a la tècnica d'alguns de nosaltres.
Sortint de Vinaròs en busca del Puig, per fer la sendera que el rodeja ja que ens venia una mica de pas per anar cap a Sant Jordi, excepte la sendera tot el camí de pujada es asfaltat en bon estat. No hi ha cap pujada important pel que arribem en ànims, com feia bastanta calor, ens vam dirigir en busca d'una font.

Mentre reomplíem les ampolles vam fer un petit mos per prendre forces, ja que ens quedava una bona pujada. La pujada no es va fer molt pesada tenint en compte que a meitat vam fer un descans forçat per arreglar una punxada. El camí es asfaltat en la seua totalitat fins a la Font de la Salud, on vam parar a fer un trago per agafar forces, ja que ens quedava una pujada final en aquest cas per camí de terra.

Ja a dalt del tot, vam girar a l'esquerra per una sendera que nosaltres vam trobar senyalitzada, ja que uns dies abans havien passat els participants de la IV TRENCA-CAMES BTT de Traiguera organitzada pel Club Ciclista Traiguera. La sendera transcorre en baixada creuant alguns marges de pedra seca, la majoria no suposen massa dificultats, però per a altres hi ha que tenir una bona tècnica inclòs algun es impossible de passar. Arriba un punt on agafem un camí ample de terra que puja uns metres per agafar un altra sendera, de característiques similars a l'anterior. En quan acabem la sendera trobem un camí asfaltat de baixada que incita a la velocitat, però hi ha que vigilar ja que quasi al final hi ha un gir ple de clots que si el fem massa depresa podem sortir malparats.

A continuació creuem per baix d'un pont de la N-232, per agafar un camí que pujant poc a poc ens porta fins a Traiguera. El camí comença de terra en bon estat, que a la part final esta asfaltat. En arribar a Traiguera vam estar buscant una font, però finalment ho vam deixar estar, ja que encara teniem aigua i jo vaig tenir que arreglar la segona punxada del dia. Després del descans ens vam dirigir per la carretera que porta a Sant Rafael del Riu, fins a trobar el camí que porta al camp de golf. Agafem aquest camí que encara que es asfaltat, no està en molt bon estat, i portant ja uns quilòmetres sobre del seient, es fa una mica pessat,  en arribar a les proximitats de l'Ermita de Sant Sebastià, vam anar a fer un mos. El track del GPS s'acaba aquí, ja que el vaig parar i després no vaig pensar de tornar a engegar-lo, la baixada cap a Vinaròs va ser ràpida per la proximitat d'una tronada que semblava venir de Traiguera cap a Vinaròs, però que finalment no va arribar.

Gràcies a tots els participants pel bon rotllo i la agradable companyia.

Font de la Salud de Traiguera

Barraca de pedra seca a la Font de la Salud

Part de la sendera de baixada