Pàgines

dilluns, 4 de juny del 2012

Ruta 26/05/12

Ubicació: 12500 Vinaròs, Espanya
Vinaròs - Benicarló - Peníscola - Font Nova - Coll d'en Berri - trialera - Torre Badum - Peníscola - Benicarló - Vinaròs

El dissabte 26 de maig vaig sortir amb companyia a fer una ruta per la Serra d'Irta, però sense tenir clar quina ruta fer, finalment per avaries, ens vam veure forçats a fer la ruta més curta del que hagués pogut ser, però va valdre la pena, precioses vistes, trialera prou ciclable, però sobretot una bona companyia que va ajudar a fer menys dura la pujada.

Sortint de Vinaròs per la carretera de la costa sud, fins a la desembocadura del riu Aiguaoliva, que vam creuar per les pedres, continuem per la carretera vella de, Benicarló, i creuem la població per continuar cap a Peníscola per darrere dels hotels però per camí asfaltat fins al punt que trobem una capelleta per la que ens desviem a l'esquerra per fer un tram de terra i passar pel mig dels aiguamolls.

Continuem cap al sud per la costa fins arribar a la urbanització Font Nova, en aquest punt comença el camí de terra que ens porta fins al Coll d'en Berri, i també es on vaig començar amb els problemes, perquè als pocs metres de pujada hem va petar el cable del canvi de pinyons i gràcies als companys de ruta, vam poder "solucionar-ho" provisionalment per continuar endavant, això si a pinyo-fixe fins al final del recorregut. Una mica a sobre la bici i una mica a peu vam aconseguir pujar fins al coll on una mica d'esmorzar i descans ens va venir molt be.

La baixada la vam decidir fer per una trialera no massa complicada, encara que hi ha alguns punts difícils que almenys jo vaig passar a peu, les vistes de la costa son espectaculars. Ja en arribar a baix vam agafar un camí de terra ample direcció a la Torre Badum, per anar tornant cap a casa, la pujada a la torre es prou empinada però el camí esta cimentat, en arribar a dalt tornem a tenir unes vistes molt boniques que conviden a quedar-se allà més temps del que deuries, ja que encara queden més de vint quilòmetres de tornada.

Després d'algunes fotos i xerrar en companys que trobem en mig de la marxa, comencem la tornada continuant per camí de terra, que ens deixa uns metres més endavant de la urbanització Font Nova, on agafem l'asfalt fins a Peníscola, on creuem el casc principal i aquest cop agafem el passeig per anar fins a Benicarlò, que tornem a creuar pel costat del port per agafar el mateix camí que a l'anada fins a Vinaròs.